Dah Jodoh (TIADA STOK)

Dah Jodoh (TIADA STOK)

RM18.00
Sinopsis:-
Ikatan pernikahan ini wujud kerana salah faham.
Itu yang Nasira mampu bariskan untuk menggambarkan
ikatan yang telah membawa gelaran isteri kepada dirinya.
Nasira bakal tunangan Hasni. Nuqman pula bakal
suami Zura. Tetapi Hasni dan Zura curang di belakang
mereka. Apabila kecurangan itu terbongkar, dua hati terluka
minta disembuhkan. Tak sampai dua jam berkenalan dan
baru saja bertukar nama, mereka telah ditangkap basah. Ini
terjadi akibat salah faham. Nyata, mereka berada di tempat
yang salah, pada waktu yang salah. Untuk menjaga nama baik
kedua-dua belah keluarga, tiga hari kemudian mereka
dinikahkan.
“Kenapa awak setuju kahwin dengan saya?” Nasira
bertanya dengan lembut.
“Dah jodoh I dengan you. Nak buat macam? Terima
ajelah.” Nuqman membalas dengan selamba.
Mengenali Nasira membuatkan Nuqman jatuh cinta
semula. Luka di hatinya menghilang begitu sahaja kerana
takdir yang dia terima cukup indah. Tidak timbul isu frust
menonggeng kerana kecurangan Zura. Tidak sempat dia
hendak melayan blues, hatinya terisi semula.
Sejak mengenali Nuqman, Nasira kenal erti
keluarga. Sementelah dia telah dibuang keluarga kerana kes
tangkap basahnya itu. Dia tahu erti kebebasan dan erti
kebahagiaan sejak menjadi ahli keluarga Nuqman yang
menerima kehadirannya dengan tangan dan hati yang
terbuka. Pertama kali bertentang mata dengan Nuqman, dia
beranggapan bahawa lelaki itu adalah seorang yang tegas lagi
garang. Rupa-rupanya lelaki itu seorang yang menyenangkan
kerana pandai menghiburkan hatinya. Semakin lama dia
mengenali lelaki itu, dia semakin tertarik dengan Nuqman.
Bak kata pepatah, tak kenal maka tak cinta. Dah
kenal, baru belajar bercinta. Dalam belajar bercinta mereka
dapati cinta sahaja tidak mencukupi. Harus ada ‘perencahperencah’
lain. Rumah tangga mereka dilambung ombak
yang hampir menghanyutkan mereka. Nasib baik ada yang
sudi menghulurkan tali, agar mereka tidak terus hanyut
dibawa badai.
Bertitik tolak dari situ, mereka terus belajar
bagaimana bercinta, berkasih dan hidup bersama sehingga
mereka cukup kuat melalui setiap dugaan bersama-sama.
Mereka belajar mencari adunan yang paling tepat untuk kasih
mereka. Mencari adunan kasih hati mereka. Mencari adunan
cinta mereka. Bisakah mereka menemui resipi adunan itu?
Atau adakah mereka akan terus mencari resipi adunan hati?
“Jodoh itu pintu bahagia. Kalau kita rela menerima
takdir tersebut, kita akan menemui kunci bahagia itu.”
TIADA STOK

DAH JODOH
ISBN: 978-967-0448-11-4
SEMENANJUNG: RM 18.00 AHLI KN: RM 14.00
SABAH/SARAWAK: RM 21.00 AHLI KN: RM 17.00

Sinopsis:-

Ikatan pernikahan ini wujud kerana salah faham. Itu yang Nasira mampu bariskan untuk menggambarkan ikatan yang telah membawa gelaran isteri kepada dirinya. Nasira bakal tunangan Hasni. Nuqman pula bakal suami Zura. Tetapi Hasni dan Zura curang di belakang mereka. Apabila kecurangan itu terbongkar, dua hati terluka minta disembuhkan. Tak sampai dua jam berkenalan dan baru saja bertukar nama, mereka telah ditangkap basah. Ini terjadi akibat salah faham. Nyata, mereka berada di tempat yang salah, pada waktu yang salah. Untuk menjaga nama baik kedua-dua belah keluarga, tiga hari kemudian mereka dinikahkan.

“Kenapa awak setuju kahwin dengan saya?” Nasira bertanya dengan lembut.

“Dah jodoh I dengan you. Nak buat macam? Terima ajelah.” Nuqman membalas dengan selamba.

Mengenali Nasira membuatkan Nuqman jatuh cinta semula. Luka di hatinya menghilang begitu sahaja kerana takdir yang dia terima cukup indah. Tidak timbul isu frust menonggeng kerana kecurangan Zura. Tidak sempat dia hendak melayan blues, hatinya terisi semula.

Sejak mengenali Nuqman, Nasira kenal erti keluarga. Sementelah dia telah dibuang keluarga kerana kes tangkap basahnya itu. Dia tahu erti kebebasan dan erti kebahagiaan sejak menjadi ahli keluarga Nuqman yang menerima kehadirannya dengan tangan dan hati yang terbuka. Pertama kali bertentang mata dengan Nuqman, dia beranggapan bahawa lelaki itu adalah seorang yang tegas lagi garang. Rupa-rupanya lelaki itu seorang yang menyenangkan kerana pandai menghiburkan hatinya. Semakin lama dia mengenali lelaki itu, dia semakin tertarik dengan Nuqman.

Bak kata pepatah, tak kenal maka tak cinta. Dah kenal, baru belajar bercinta. Dalam belajar bercinta mereka dapati cinta sahaja tidak mencukupi. Harus ada ‘perencahperencah’ lain. Rumah tangga mereka dilambung ombak yang hampir menghanyutkan mereka. Nasib baik ada yang sudi menghulurkan tali, agar mereka tidak terus hanyut dibawa badai.

Bertitik tolak dari situ, mereka terus belajar bagaimana bercinta, berkasih dan hidup bersama sehingga mereka cukup kuat melalui setiap dugaan bersama-sama.

Mereka belajar mencari adunan yang paling tepat untuk kasih mereka. Mencari adunan kasih hati mereka. Mencari adunan cinta mereka. Bisakah mereka menemui resipi adunan itu? Atau adakah mereka akan terus mencari resipi adunan hati?

“Jodoh itu pintu bahagia. Kalau kita rela menerima takdir tersebut, kita akan menemui kunci bahagia itu.”
:

+
-

Testimoni Pembeli Novel:

mievan  (Tuesday, 09 April 2013)
Rating: 1
masi ada ka nie novel???mau beli larn


balqiz  (Thursday, 21 March 2013)
Rating: 5
nvl ni best sangat2.. x rugi beli, sweet je


safirul  (Monday, 04 February 2013)
Rating: 5
1 word. i love this novel!!


anna suhana  (Wednesday, 09 January 2013)
Rating: 1
Jalan penceritaan x bosan, starting baca jee dah best. so sweet lah! rugi korang x beli.


shiesrara  (Thursday, 03 January 2013)
Rating: 5
novel nie mmng best sggttt....



Notice: Use of undefined constant _MORE - assumed '_MORE' in /home/kakinovel/domains/kakinovel.com/public_html/components/com_virtuemart/themes/vm_mynxx/templates/common/reviews.tpl.php on line 44
_MORE

Login Ahli


bgmoduletableh3

MENANTU_VS_MERTUA_1GUY_NEXT_DOOR_1AKADKU_YANG_TERAKHIR_1MUNGKINKAHCINTAI_AKU_BOLEHDI_WEBSITE

Pembayaran

Untuk pembelian novel, sila membuat pembayaran ke salah satu akaun bank kami di bawah :

acc_baru

nmk3

manuskrip

rght_bn_pengu


R-FCBOOK

twitkn

knblggr


kanan_bn1